.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زباله اصلی ترین چالش بخش مرکزی نوشهر

فرماندار شهرستان نوشهر با اشاره به ضرورت ترويج فرهنگ اشتغال و کار در منطقه در سال اقتصاد و فرهنگ گفت: شوراها در اين خصوص با همت مضاعف تلاش كنند تا مقوله اشتغال، توليد و درآمد پايدار و فرهنگسازي در اين خصوص در بخش مركزي ترويج شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، محمدعلي قمي اويلي صبح شنبه در گردهمایی شوراهای بخش مرکزی نوشهر با اشاره به برخي معضلات بخش مركزي خاطرنشان كرد: اینک بحث دریاخواری و تجاوز به این نعمت خدادادی در بخش مرکزی شهرستان نوشهر و با سوء استفاده افراد سودجو از انفال در حال صورت گرفتن است كه شوراهای اسلامی روستاهای بخش بايد با قدرت در این مقوله ورود پیدا کنند.

وی همچنین خطاب به اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی این شهرستان یادآور شد: در حوزه فرهنگ سازی و کمک به حفظ شعائر دینی و مذهبی بصورت فعال حضور پیدا کنید و در ایامی همچون سالروز ارتحال امام (ره) با فراهم آوری مقدمات اعزام دلدادگان آن امام، به حرم مطهر به حفظ  و احیای اینگونه مناسبت های مهم مبادرت ورزید.

فرماندار نوشهر ادامه داد: انتظار ما از شوراهای بخش این است تا با تشکیل ستاد مدیریت بحران در هر روستا بتوانند قابلیت ها، ظرفیت ها و بحران هایی را که هر روستا با آن مواجه است را شناسایی و در اختیار بخشداری و فرمانداری قرار دهند تا بتوانیم آن را مدیریت کنیم.

امام جمعه نوشهر در این گردهمایی با تأکید بر جایگاه ولایت فقیه، نظام، انقلاب و اهداف این انقلاب از شوراهای اسلامی خواست تا به این مسائل مهم توجه ویژه داشته باشند و با حفظ دیانت و سیاست مردم را در مقابل حکومت و دولت قرار ندهند.

حجت الاسلام محمود مشایخ با نفی قومیت گرایی، به ایجاد تحول فرهنگی در روستاها اشاره کرد و افزود: تا مادامی که کار فرهنگی در روستاها برای رفع معضلات عدیده اجتماعی صورت نگیرد کارهای عمرانی نیز صورت نخواهد گرفت.

قاسم احمدی لاشکی نیز در این گردهمایی، بخش مرکزی شهرستان نوشهر را منطقه بسیار حساسی عنوان کرد که سبب حیرت گردشگران از مواهب بیشمار طبیعی آن میگردد و برای فضاهای زیبا باید برنامه داشت.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی به حل معضل زباله، جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و ارائه خدمات بصورت تجمیعی، بعنوان مهم ترین مباحث فعلی روستاها یاد کرد و خواهان توجه بیشتر در این بخش ها شد.

بخشدار مرکزی شهرستان نوشهر با اشاره به این که کار اجرایی، سلیقه ای عملی نمیشود از شوراهای اسلامی خواست تا بر اساس در آمد های خود هزینه کنند و بر این اساس با پیش بینی 8 برنامه اصلی اعتبار هزینه شود.

مصدق آزادیان اظهار کرد: با پایش و پالایش برنامه ها در بخش مرکزی عدم اجرایی شدن مصوبات به اعضا ابلاغ و پی گیری خواهد شد.

بخشدار مرکزی شهرستان نوشهر تشکیل ستاد ارتحال حضرت امام(ره) را دردستورکار این بخشداری دانست واز شوراها خواست تا توجه ویژه به این موضوع داشته باشند.

بخشدار مرکزی نوشهر سپس به زباله به عنوان اصلی ترین چالش بخش مرکزی نوشهر اشاره کرد و افزود: با برسی های انجام شده زباله فرصتی خوب برای درآمد پایدار است و در این مورد باید بعنوان شاخص درآمد پایدار مورد توجه قرار گیرد.

مصدق آزادیان ادامه داد: حتی اگر ده درصد زباله های تولید شده در بخش مرکزی شامل زباله خشک باشد می تواند کمک درآمد برای ما باشد.

بخشدار مرکزی نوشهر در ادامه  سخنانش به برگزاری کلاس های آموزش قوانین برای شوراهای اسلامی پرداخت و آن را گامی در جهت توانمند سازی و به روز کردن اطلاعات شوراهای اسلامی قمداد کرد و گفت: در این راستا به دنبال آماده سازی فضا هستیم.

مصدق آزادیان تعداد پروانه های صادره در بخش مرکزی را از ابتدای سال جاری 159 عدد دانست که از این میزان 126 پروانه متعلق به دهستان بلده کجور، 19 پروانه متعلق به دهستان خیرودکنار و 14 پروانه متعلق به دهستان کالج است/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.235 seconds.